W Parku Jurajskim

ROK SZKOLNY 2011 / 2012

Na bieszczadzkim szlaku

Dnia 14 czerwca 2012 r. o godz. 6.00 rozpoczęliśmy naszą dwudniową podróż w Bieszczady. W drogę wyruszyły z nami trzy osoby: przewodnik i ratownik Bieszczadzkiej Grupy GOPR – pan Jacek Hołub i dwoje nauczycieli.

Już sama podróż w Bieszczady była ciekawą lekcją, podczas której pojawiły się treści dotyczące przyrody, historii i języka polskiego. Takie swoiste „trzy w jednym”, bo pracowaliśmy z mapką województwa podkarpackiego, poznawaliśmy historię regionu oraz czytaliśmy, a potem – co trudniejsze - opowiadaliśmy legendy o Bieszczadach.

Zwiedzanie Bieszczad rozpoczęliśmy od spaceru po Ogrodzie Biblijnym w Myczkowcach, obejrzeliśmy też 140 makiet cerkwi greckokatolickich, prawosławnych oraz kościołów rzymskokatolickich z terenu południowo-wschodniej Polski, Słowacji oraz Ukrainy. Wszystkie miniatury wykonano w skali 1:25.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer „Solińskimi Krupówkami”, zakup pamiątek oraz rejs po Jeziorze Solińskim.

Drugi dzień wycieczki to wędrówka po górach i zdobywanie najwyższego szczytu Bieszczad. Nasza trasa wiodła z Wołosatego na Tarnicę, a następnie w do Ustrzyk Górnych. Mieliśmy okazję podziwiać piękno polskich Bieszczad, poznać ich historię. I - nie ukrywajmy – zmęczyliśmy się mocno. Najgorsze były niewygodne buty, ale okazało się, że niektórzy mają tak dobre serca, że nawet własne buty oddadzą cierpiącej na otarcia koleżance. I tak trzymać.

Ostatnim punktem był pobyt w pokazowej zagrodzie aklimatyzacyjnej dla żubrów w Mucznem.

Pogoda i humory nam dopisały. Mimo że Bieszczady powitały nas deszczem, to tuż po naszym przybyciu niebo się rozpogodziło – towarzyszyły nam na zmianę słońce i chmury.

Nie zdążyliśmy jeszcze wrócić do Jarosławia, gdy niektórzy już zadawali pytania:

- Dokąd pojedziemy w przyszłym roku?

Czyżby dotknęła ich pasja podróżowania. Byłby to bardzo dobry symptom. Wszak „ podróże kształcą”, choć najistotniejszą podróż odbywamy zawsze do swego wnętrza.

W Ogrodzie Biblijnym w Myczkowcach

Myczkowce – wystawa makiet cerkiewek

"Solińskie Krupówki"

Podczas rejsu po Zalewie Solińskim

Wołosate – początek naszej pieszej wędrówki na Tarnicę

Czas na odpoczynek i posiłek podczas wspinaczki na Tarnicę